Page 2 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 11 to 20 of 66

Thread: Film: Hulk

Inactive Member Martijn van Turnhout's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Met veel expositie bedoel ik eigenlijk dat je, vooral in de eerste drie kwartier, veel en snel informatie toegedeeld krijgt.

Deze wordt echter zo slordig (naar mijn mening) voorgeschoteld, dat de basis van de karakters van David en Bruce niet uit de verf komen.

Ik zou zeggen: kijk de film maar. Naar mijn mening zul je met meer vragen dan antwoorden uit de bioscoop wandelen.

HB Forum Owner Stephen Strange's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:
    [QB]Helaas ziet de Hulk er in zijn eerste optreden veel en veel te 'nep' uit. Hij beweegt te snel en heeft totaal geen massa. Goede close-ups, maar slecht als hij beweegt.
    [QB]</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

En... vind je dit nu nog. De rendering van de Hulk was bij alle previews and tevens de meeste trailers nog lang niet af. Wat al meer heeft geresulteert dat hij vergeleken is met de Shreck van Dreamworks. Ik heb de film nog niet gezien (ga dinsdag) maar er de laatste beelden die ik zag waren wel soliede en zo realistisch als je een 600 kg groen monster kan neerzetten. In ieder geval het uiterlijk van de comic.

Er waren er ook die hem niet echt genoeg zagen uitzien, maar die gingen uit van de tv serie. En verwachten dus een akteur.

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Stephen Strange:
    En... vind je dit nu nog. De rendering van de Hulk was bij alle previews and tevens de meeste trailers nog lang niet af.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Weet ik. Maar de drie kwartier die ik heb gezien, waren van de film zoals die intussen in de bioscoop draait. En de eerste keer dat Banner in de Hulk verandert en vervolgens zijn eigen laboratorium sloopt, vind ik toch dat de groene kolos te 'snel' beweegt. Hij heeft niet echt 'massa.'

Zoals gezegd, de close-ups zijn daarentegen bijzonder overtuigend. Ook heb ik gehoord, dat de sc?nes bij daglicht (kortom, aan het eind van de film) er veel beter uitzien. Ik ga eveneens dinsdag, dus we zullen zien!

Inactive Member The Ro's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Kep de film eergister, woensdag, gezien.
    Ik moet zeggen, dat hoewel veel informatie door elkaar en rommelig gegeven word, het wel interesante achtergrond informatie is over het worden van de Hulk. Maar daar schuilt het meeste verhaal en plot in, in dingen die al zijn gebeurt.
    En als je al die kleine stukjes informatie niet aan elkaar kunt passen, dan komt de film rommelig en zonder verhaal over. En ik moet zeggen, het was wel lastig al die stukjes informatie aan elkaar te plakken. Maar als je dat lukt dan heeft de film diepte en verhaal. Ze geven namelijk eerst de antwoorden en daarna de vragen. Je moet dan eigenlijk zelf de antwoorden bij de vragen gaan zoeken. Maar het zijn zo veel antwoorden en vragen. De film is daar niet in geslaagd dat voor de kijker uit te leggen.
    Ik had verwacht dat het meer een praatfilm zou worden, maar dat viel gelukkig ook weer mee.
    Ik denk dat veel mensen het idee hebben naar een 90 minuut duurende aktie film te gaan (zoals het ook word verkocht) en dan zal de film tegenvallen.
    Het is meer een dramatriller dan iets anders. En daarin is de film geslaagd. Als aktie film is ie behoorlijk gefaald.

De montage en de afwisselende uitsnedes, vond ik dubbel werken. Het ene moment vond ik het interessant om de scenes in verschillende perspectieven te zien, en 'n ander keer vond ik het overbodig. Ik heb deze keuze van monteren vaker in films gezien, en niet alleen bij 24.
    Het is een oude techniek en word welleens gedaan bij minder bekende films. Meestal word een splitscreen toegepast en is het maar voor een scene. De verder montage vond ik goed, lang lange shot, waar lang nodig was, en korte waar kort nodig was etc.
    Het enig minpunt vond ik de gang van de film.
    Het duurt lang voordat ie op gang komt, en is ie eenmaal op gang dan zakt de film weer behoorlijk terug in vaart om weer op gang te komen.
    Een kalme film mag best, maar houd het dan consistent.
    De 'spanningsboog' fluxueert nogal gedurende hele film. De balans was soms ver te zoeken.
    Ang Lee heeft ook af en toe gave camera truckjes die de impact in sommige scenes versterken, bv. als Banner in de hulk veranderd nadat ie Talbot van zich heeft afgeslagen.

Eric Bana komt af en toe over als seven-of-nine.
    Ik weet niet of dit echt bij z'n personage hoort of niet, vanwege z'n jeugdtrauma... Maar de ene keer doet ie het goed, de andere keer irritant.
    Het is echter geen personage waar ik me in kan indentiviseren in tegen stelling tot in de comics.
    Maar in het personage van de film deed Bana het helemaal zo slecht nog niet!
    Jennifer Connely, niets anders dan goede woorden.
    Ze is een schatje en een gnot voor het oog en hoe slecht ze ook presteert in een film, ze blijft het goed doen [img]biggrin.gif[/img] Niet een beetje subjectief he...?

En dan de Hulk. Ik snap niet dat de meeste mensen zo doorhameren op de 'nepheid' van de Hulk. De Hulk ziet er het meeste van de tijd er realistisch uit. Zeker de close-ups! Hoe alles trilt van woede, geweldig! Af en toe met een bepaalde belichting en verlichting kan ie nep overkomen... Maar vaak ziet in het echte leven er een persoon dan ook 'nep' eruit. Ik vond wel vaak dat de Hulk wel erg snel bewoog en als ie dat doet dan lijken z'n spieren niet vet, zo blubberd het. En juist als je snel beweegd zijn je spieren gespannen en hoort het niet zo {veel} te blubberen. De rest van de tijd beweegd de Hulk goed en ziet het er goed uit. Toch kon ik het niet helpen soms aan Jurrasic Park te denken. Waarom weet ik ook niet.
    Je weet gewoon dat de Hulk niet bestaat, dus hoe realistisch de Hulk er ook uitziet, je achterhoofd zeg dat het nep is, dus daarom zeg ik dat de Hulk er technisch goed uit ziet!
    Maar hij was niet zo levendig als Gullum.
    Gullum straalde de emoties nog van 'm af. De Hulk niets, zelf al is ie superwoedend.
    Je merkt het wel, welke films door welke SFX-bedrijven zijn gemaakt. ILM heeft z'n eigen stijltje, dank aan een penseelstrook van eenn artiest. De manier hoe de SFX eruit zien, hoe figuren bewegen, hoe ze uit hun ogen kijken. Je ziet wanneer iets van ILM, Weta, Bleu sky, Digital Domain komt. En de Hulk komt duidelijk van ILM. Maar dat maakt niets, zoals ik al zei; de meerderheid van de tijd ziet de Hulk technisch goed uit!

Het is een echte bios film, ik denk dat ie op DVD het niet zo goed zal doen... Ik ben dan wel ban dat de SFX er nep uitgaan zien, (denk Titanic).
    Maar ik zal de film toch wel op DVD kopen, gewoon omdat ik me ontzettend heb geamuseerd en omdat het simpelweg DE HULK is.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:
    De eerste keer dat Banner in de Hulk verandert en vervolgens zijn eigen laboratorium sloopt, vind ik toch dat de groene kolos te 'snel' beweegt. Hij heeft niet echt 'massa.'
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Mee eens, maar dat is een typisch ILM kwaal.
    Dat heb ik opgevallen in meerdere door ILM gemaakt SFX in films.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Ro.:
    Mee eens, maar dat is een typisch ILM kwaal.
    Dat heb ik opgevallen in meerdere door ILM gemaakt SFX in films.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Klopt. De man die de bij ILM de Hulk heeft ontworpen, heeft trouwens meegewerkt aan Jurassic Park; vandaar dat ik jouw associatie met die film niet eens zo gek vond.

Hoe zou de Hulk eruit hebben gezien als de jongens en meisjes van Lord of the Rings met de groene reus aan het spelen waren gegaan? Ach ja, een fan kan altijd dagdromen.

Inactive Member WeaponX's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Cool

Leuk dat hier gepraat word over de nieuwe hulk film. Ik heb aleen de making of The Hulk gezien.
    Zo te zien hadden ze de Film beter in de caterogie tekenfilm kunnen stoppen. En de film is zo te zien niet eens gebaseerd op het orginele verhaal van de Incredible Hulk comic, ik vind een afbreuk voor Marvel Comics, de film had makkelijk de orginele verhaallijn kunnen volgen.En wat ik hier las komt Betty er niet in voor dus ook geen general Ross? en ook geen Rick Jones? Wat heeft dus voor zin als comic liefhebber om naar deze film te gaan?

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Rob1979:
    En wat ik hier las komt Betty er niet in voor dus ook geen general Ross? en ook geen Rick Jones? Wat heeft dus voor zin als comic liefhebber om naar deze film te gaan?</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

De Ross familie komt er zeker wel in voor (ik denk dat je enkele posts verkeerd hebt geintepreteerd) maar Rick Jones is inderdaad niet aanwezig.

Of het zin heeft om als comicliefhebber naar deze film te gaan? Denk het wel. Ik ben dan wel niet zo te spreken over deze film (Zie Film topic, waar ik uitgebreid mijn gal heb gspuwd [img]biggrin.gif[/img] ) maar het is niet zo dat ik in de pauze eigenlijk niet terug naar mijn stoel wilde. (dat heeft tot nu dit jaar alleen Full Throttle voor elkaar gekregen...)

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Rob1979:
    En de film is zo te zien niet eens gebaseerd op het orginele verhaal van de Incredible Hulk comic, ik vind een afbreuk voor Marvel Comics, de film had makkelijk de orginele verhaallijn kunnen volgen.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Superheldenfilms eisen altijd een stuk creatieve vrijheid op ten opzichte van de gelijknamige comics. En terecht. Kijk maar naar X-Men. Zelfs Spider-Man volgde niet helemaal de originele verhaallijn van hoe Peter Parker in een held verandert. Het verhaal van de Hulk is gemoderniseerd. Moet ook wel, want de eerste comic komt uit de jaren zestig!

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Het orginele 'comic' verhaal zou niet hebben gewerkt in de film. Te outdated.
    En ik miste het 'gemis' van Rick Jones niet eens, dus dat vond ik niet erg.
    Ik heb me zeer geamuseerd tijdens de film, zeker toen de hulk een paar honden en tanks in elkaar ging rossen. BANG, KLANG, SMASH!!! wauw [img]smile.gif[/img]
    Ik vond alleen het einde 'n beetje erg te over-de-top gaan.

Ik had trouwens laatst ook de filmspecial gekocht... sorry dat ik het zeg hoor, maar wat zijn die filmspecials slap zeg, met alle respect naar de vertaling van Olav.
    Ik heb nu spider-man, daredevil en hulk. Maar sjeez, veel klopt niet wat er in de film gebeurt, veel laten ze weg en naar verhaal is ver te zoeken. Ik hoop niet dat de specials een truc is om publiek naar de bios te trekken, want als je de special hebt gelezen heb je geen zin meer. En als je eerst naar de film gaat en daarna de special koopt, dan heb je niet echt een mooi souvenier van de film...

Ze moeten echt beter kijken naar Dark Horse, zij pakken filmvertalingen veel beter aan. Niet niet perfect, maar een film is geen comic en een comic geen film.

Page 2 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast